::»
|
473. feladat |
Nehézségi szint: |
2 kredit |
» Valószínűségszámítás » Diszkrét valószínűségi változók |
|
|
468. feladat |
Nehézségi szint: |
5 kredit |
» Valószínűségszámítás » Diszkrét valószínűségi változók |
|
|
300. feladat |
Nehézségi szint: |
4 kredit |
» Valószínűségszámítás » Diszkrét valószínűségi változók |
Jázmin és Gábor egy pénzérmével a következő játékot találták ki:
- Gábor feldobja a pénzérmét, és ha első dobásra írást lát, akkor kap 10 Ft-ot Jázmintól, és átadja neki az érmét. Ha viszont fejet dob, akkor másodjára is dobhat a pénzérmével.
- Ha Gábor második dobása írás, akkor kap 20 Ft-ot Jázmintól, és átadja neki az érmét. Ha fejet dob, akkor harmadjára is dobhat a pénzérmével.
- Ha Gábor harmadik dobása írás, akkor kap 40 Ft-ot Jázmintól, és átadja neki az érmét. Ha fejet dob, akkor utoljára dobhat egyet a pénzérmével.
- Ha Gábor 4. dobása írás, akkor fizet 200 Ft-ot Jázminnak, és átadja neki az érmét.
- Ha Gábor 4. dobása fej, akkor átadja az érmét Jázminnak, és végetér a játék.
Legyen ξ valószínűségi változó Gábor nyereménye (pozitív) vagy vesztesége (negatív)
a/ Vázold fel ξ sűrűségfüggvényét!
b/ Mennyi ξ várható értéke? Ki jár jól a játékkal?
c/ P(ξ<10•M(ξ))=?
d/ P(10<ξ<50)=?
e/ P(ξ>40)=? |
|
|
|
299. feladat |
Nehézségi szint: |
4 kredit |
» Valószínűségszámítás » Diszkrét valószínűségi változók |
|
|
|
|
|